Mijn Winkelwagen
Menu
Klantenservice
Wij helpen je graag
Vind een winkel Klantenservice
Uw filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Bellen

078 - 6824436
(ma t/m vrij 9:00 tot 17:00 uur)

Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe zoek ik een artikel?

    Bovenin onze website vind je de zoekbalk. Hierin kun je een term invullen om te zoeken in ons assortiment.

    Naast de zoekfunctie hebben wij een handmatige selectie mogelijkheid. Wanneer je kiest voor Dames of Herenmode verschijnen er aan de rechterkant zogeheten filters. Hierin kun je jouw keuze steeds verder verfijnen, totdat je een overzicht hebt van de artikelen die aan jouw eisen voldoen.

  • In welk filiaal is mijn maat op voorraad?

    Als u het gewenste artikel voor u heeft op onze webwinkel kunt u de maat aanklikken waarin u geïnteresseerd bent. Zodra u dit heeft gedaan verschijnt er onder de maat balk een overzicht van de winkel(s) waar uw maat op dat moment op voorraad is.

    Zit het filiaal waar u heen wilt er niet tussen, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. We kunnen er dan voor zorgen dat uw maat overgebracht wordt naar het gewenste filiaal, waar ze het gedurende één week voor u achter zullen houden.

  • Spaar ik bij een online aankoop ook punten met mijn Smit Mode Card?
    Ja, u kunt met uw online aankoop punten sparen op uw Smit Mode Card. Daarvoor kunt u inloggen met uw Smit Mode Card nummer en uw postcode in kleine letters en zonder spatie (bijvoorbeeld: 1234ab).  Over het bestede bedrag worden de punten berekend en toegevoegd aan uw saldo. In uw winkelmandje ziet u ook hoeveel punten u met de aankoop spaart.
  • Zijn prijzen inclusief BTW?
    Ja alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Betalen

  • Welke betaalmethode moet ik kiezen?

    iDeal:
    Via iDeal kun je betalen met de bank waarmee je jouw bankzaken online regelt. Na het ingeven van uw bank kom je automatisch in het bekende internetbankierprogramma van je bank. Je keurt de betaling op de voor jou bekende manier goed. Van je bank ontvang je een bevestiging. Je keert terug naar de webwinkel en de bestelling en betaling zijn geregeld.

    Mastercard en Visa:
    Online betalen met creditcard werkt als volgt: op de betaalpagina kies je het type creditcard waarmee je wil afrekenen. Vervolgens vul je het volledige creditcardnummer in, de vervaldatum én de 3-cijferige veiligheidscode. Deze code wordt ook wel ‘cvc-code’ genoemd en staat op de achterkant van uw creditcard. Daarnaast werken wij met 3D secure, dit betekent dat je ook jouw persoonlijke code moet invullen bij de betaling. Dit is een extra controle voor je veiligheid waarmee we digitale fraude willen voorkomen.

    Riverty (voorheen bekend als Afterpay):

    Goed om te weten: Per oktober 2022 heeft Afterpay haar naam gewijzigd naar Riverty. Buiten de verandering van de naam verandert er voor jou als klant niets aan het gebruik van deze betaalmethode. 

    Met Riverty (voorheen bekend als AfterPay) betaal je jouw bestelling gemakkelijk achteraf. Riverty is een externe organisatie die het achteraf betalen voor Smit mode uit handen neemt. Een week na besteldatum ontvang je van Riverty een factuur via e-mail of de Riverty app welke je binnen 14 dagen via iDeal of per bankoverschrijving betaalt.
    Hoe werkt het? Kies tijdens het afrekenen voor Riverty (voorheen Afterpay) en vul je geboortedatum en telefoonnummer in. Bij het afronden van de bestelling kom je op een externe pagina, waar je nogmaals de geboortedatum controleert en dienstvoorwaarden van Riverty kunt lezen en accorderen. Nadat je dit hebt gedaan ontvang je een bevestiging van de bestelling van ons via de e-mail.
    Meer lezen over Riverty, kijk ook op: 
    https://www.riverty.com/nl-nl/


    Mistercash:

    Via Mistercash/Bancontact betaal je heel gemakkelijk en snel jouw bestelling vanuit België. Wanneer je in stap 6 voor Mistercash/Bancontact kiest, vul je hierna het kaartnummer en vervaldatum van jouw betaalpas in. Het bedrag wordt dan automatisch van uw bank afgeschreven. 

  • Kan ik de Smit Mode cadeaubon online besteden?
    Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om uw cadeaubon online te besteden. Hiervoor kunt u terecht in onze filialen.
  • Ik heb gekozen voor Riverty (voorheen Afterpay), hoe kan ik de betaling voldoen?
    Wanneer u heeft gekozen voor de betaalmethode Riverty (voorheen Afterpay) hoeft u na het afronden van de bestelling nog even niets te doen. U ontvangt van Riverty per e-mail bericht met een betaalverzoek en krijgt daarvoor nog even de tijd om deze te voldoen. In het bericht staat de uiterste betaaldatum weergegeven. Houd u deze wel zelf in de gaten. Zodra u de bestelling heeft ontvangen en alles is naar wens kan er via het betaalverzoek worden betaald.

    Wanneer er een of meerdere artikelen retour worden gestuurd kunt u nog even wachten met betalen van de rekening totdat wij het retour hebben verwerkt. Dit wordt aan Riverty doorgegeven en het betaaloverzicht word aangepast. Als dit is verwerkt kunt u de betaling voldoen.

    Mocht de gehele bestelling retour worden gestuurd en u heeft gebruik gemaakt voor ons antwoordnummer blijven alleen de retourkosten nog open voor betaling. 

  • Het lukt niet om met Riverty (voorheen AfterPay) te betalen. Hoe kan dat?
    Met Riverty (voorheen AfterPay) betaal je jouw bestelling gemakkelijk achteraf. Riverty is een externe organisatie die het achteraf betalen voor Smit mode uit handen neemt. Een week na de besteldatum ontvang je van Riverty een factuur via e-mail of de AfterPay app welke je binnen 14 dagen via iDeal of per bankoverschrijving betaalt.

    Het lukt niet om met  Riverty (voorheen AfterPay) te betalen. Hoe kan dat?

    1. Misschien bestel je voor het eerst met Riverty, en bestel je voor een te hoog bedrag. 
    Wanneer je voor de eerste keer besteld, is het maximum bestelbedrag €75,-. 

    2. Ik heb al vaker bij Riverty besteld:
    Het kan zijn dat je nog openstaande bestellingen hebt die eerst nog betaald moeten worden.
    Als je te veel rekeningen open hebt staan via Riverty, wordt deze betaalmogelijkheid uitgesloten of kun je een foutmelding krijgen.

    3. Heb je de juiste gegevens ingevuld?
    Gebruik altijd je eigen gegevens, zoals je geboortedatum en je telefoonnummer. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van AfterPay.

    4. Heb je je telefoonnummer goed ingevuld?
    Bij Riverty is het verplicht om een 10-cijferig, geldig telefoonnummer in te vullen.

    5. Gebruik je een afwijkend afleveradres?
    Bij Riverty worden niet alle afleveradressen geaccepteerd. Probeer een andere afleveradres of gebruik je eigen adres.

    6. Misschien is het bedrag van je bestelling te hoog.
    Als het bedrag van je bestelling te hoog is, kan het voor komen dat je niet kunt betalen met Riverty. Smit Mode kan dit bedrag niet voor je verhogen. Hiervoor moet je contact opnemen met Riverty.

    De betaalplicht ligt bij Riverty. Om deze reden raden wij je aan om bij problemen contact op te nemen met de klantenservice van Riverty: https://www.riverty.com/nl-nl/


Ruilen en retourneren

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Wanneer je bestelling nog niet verzonden is, kan deze op elk moment kosteloos geannuleerd worden. 

    Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht. Download hier formulier hier.

  • Moet ik retourkosten betalen?

    Wanneer u ervoor kiest iets te retourneren en gebruik maakt van ons antwoordnummer zullen wij €4,95 retourkosten in rekening brengen. Als u vanuit België retourneert bedragen de retourkosten €6,95. U bent vrij om een andere postbezorger te kiezen, de kosten daarvoor zijn dan voor eigen rekening.

    Ook is het mogelijk iets terug te brengen in één van onze winkels, uiteraard worden er dan geen retourkosten gerekend.





  • Wat is de zichttermijn?
    U heeft 14 dagen bedenktijd om te beslissen of u het bestelde product wilt houden. De 14 dagen gaan in nadat u of een door u aangewezen derde de producten heeft ontvangen. U kunt het product dan terugsturen en de overeenkomst zonder opgaaf van reden ongedaan maken.

    U kunt tijdens de bedenktijd afzien van de koop met het zogenaamde modelformulier. Na de melding heeft u 14 dagen om de producten terug te sturen. U hoeft geen gebruik van het modelformulier te maken. Retourneren met het meegestuurde retourformulier is voldoende.
  • Mag ik het artikel passen?
    Binnen de bedenktijd mag u het product gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te houden. Denk daarbij aan hoe u met een kledingstuk in een fysieke winkel om zou gaan. Hier mag u een kledingstuk passen, maar bijvoorbeeld geen prijskaartjes verwijderen of een wasje draaien.

    Als een product voor meer gebruikt is dan noodzakelijk is om te bekijken, dan levert dit een waardevermindering op. Deze kosten brengen wij bij u in rekening.
  • Hoe werkt ruilen?

    Een artikel kunt u kosteloos omruilen voor een andere maat of kleur. Geef uw voorkeur aan op het bijgeleverde retourformulier. Indien het artikel nog beschikbaar is zullen wij deze na ontvangst binnen 1-3 werkdagen naar u toe zenden.

    Het kan zo zijn dat het gewenste artikel niet meer beschikbaar is, dan zullen we de zending afhandelen als een normale retour en u hiervan op de hoogte brengen.

  • Hoe werkt retourneren?
    Als een product niet aan de verwachtingen voldoet, kun je deze retourneren binnen de retourtermijn van 14 dagen. Het product dient, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele, ongedragen staat te zijn met aangehechte prijskaartjes.


    PostNL
    U kunt uw retourzending via PostNL opsturen. Hiervoor richt u de zending aan het bijgevoegde antwoordnummer. Mocht deze niet bij uw pakketje zitten, dan kunt u de zending richten aan: Retour Smit Mode, antwoordnummer 2020, 3340 WB Hendrik Ido Ambacht.

    We verzoeken u om het ingevulde retourformulier bij uw retourzending mee te sturen. Houdt u rekening met de retourkosten van €4,95 die we in zullen houden bij de terugbetaling van uw bestelling. Als u vanuit België retourneert bedragen de retourkosten €6,95.

    Uiteraard bent u vrij om een eigen postbezorger te kiezen. Kosten hiervoor zijn dan voor eigen rekening.

    Winkel
    Ook kunt u de te retourneren artikelen samen met het ingevulde retourformulier afgeven in één van onze winkels. Hier zijn uiteraard geen retourkosten aan verbonden.
  • Hoe werkt de terugbetaling?
    Terugbetaling
    Wij betalen zo spoedig mogelijk terug, uiterlijk 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst. Indien u met iDeal heeft betaald, dan heeft u vaak binnen 1 tot 3 werkdagen het bedrag weer op uw rekening. Wanneer u met creditcard betaald heeft, storten wij het bedrag ook op de creditcard terug. De bijschrijving is in uw maandoverzicht terug te vinden.

    Bij een complete retourzending betalen wij het gehele bedrag terug, dus inclusief verzendkosten. Als u gebruik maakt van ons antwoordnummer brengen wij wel retourkosten van €4,95 voor Nederland en €6,95 voor België in rekening. Dit bedrag verrekenen wij met de terugbetaling.

    Let op: Wanneer u uw retournering in de winkel afgeeft zult u niet direct het verschuldigde bedrag van het winkelpersoneel ontvangen. De afhandeling en terugbetaling van retourzendingen gebeurt op ons hoofdkantoor.
  • Wat is herroepingsrecht?
    Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt

Bezorging

  • Wat is de levertijd?

    Wij hanteren een levertijd van 1-3 werkdagen. In de meeste gevallen kunnen we de bestelling in 1 werkdag leveren. Wanneer je meerdere artikelen hebt besteld die niet door één filiaal geleverd kunnen worden, zal alles eerst op ons hoofdkantoor verzameld worden zodat we het als één pakket kunnen leveren. Dan kunnen er meerdere werkdagen overheen gaan.

    Heb je gekozen voor een online only artikel? Dan hanteren we een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. 

    Wanneer we je bestelling gaan verzenden ontvang je per e-mail hiervan een bevestiging, met een track & trace code, zodat je jouw bestelling kunt volgen.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij bestellingen onder de €50,- betaal je €4,95 verzendkosten. Wanneer je voor minimaal dit bedrag een bestelling plaatst, is verzending voor u gratis. Voor bestellingen die in België geleverd worden, betaal je altijd €6,95 verzendkosten.

    Ook kun je ervoor kiezen om het pakket af te halen in één van onze winkels. In dit geval zullen er ook onder de €50,- geen verzendkosten gerekend worden. 

  • Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

    De levering aan huis vindt plaats via PostNL met 2 pogingen tot aflevering. Daarna kun je binnen de bewaartermijn, die maximaal 2 weken duurt, het pakket bij het Post NL-servicepunt of -postkantoor ophalen. Ben je overdag niet thuis? Geen probleem. Geef ons bij de bestelling een ander afleveradres (bijvoorbeeld je werkadres) en we sturen het daarnaar op.

    Wanneer je kiest voor afhalen in een van onze winkels, zorgen wij voor interne verzending.

Contact

Klachten

  • Wat moet ik doen bij een klacht?
    Smit mode vindt tevreden klanten belangrijk. Service en kwaliteit zijn daarom speerpunten. Wanneer u niet te tevreden bent over onze service of de kwaliteit van een product, neemt u dan contact met ons op. Wij nemen uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling en zoeken samen met u graag naar een passende oplossing.

    Wij reageren uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op uw klacht.

    U kunt contact opnemen via ons contactformulier of via onderstaande opties:

    Klantenservice webshop: 078 – 6824436 maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00
    Hoofdkantoor: 078 – 68 18 555 maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00

    E-mail webshop: klantenservice@smitmode.nl
    E-mail algemeen: info@smitmode.nl

    Kan de ingediende klacht niet opgelost worden, dan kunt je jouw klacht neerleggen bij de geschillencommissie: www.sgc.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

  • Heb ik garantie?
    Wij streven naar een goede kwaliteit van onze producten. Bovendien zitten op al onze artikelen wettelijke garantie. Dat betekent dat een product bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik geen gebreken mag vertonen.

    Blijkt het product bij ontvangst niet aan deze verwachtingen te voldoen of vertoont het een mankement, dan herstellen wij dit kosteloos, of als dat niet mogelijks is, zorgen wij voor een vervangend vergelijkbaar product.

    Als het product al langere tijd zonder problemen is gebruikt dan beoordelen wij de klacht en komen uiterlijk binnen 14 dagen terug met een passende oplossing.

Opruiming en aanbiedingen

  • Krijg ik mijn geld terug als ik een product uit de opruiming retourneer?
    Voor producten besteld tijdens de opruiming gelden gewoon dezelfde regels als voor een normale webbestelling. U heeft 14 dagen om het artikel te passen en wij betalen uiteraard gewoon het geld terug. Houdt u wel rekening met eventuele retourkosten.
  • Zijn de artikelen uit de stapelkorting al afgeprijsd?
    De artikelen in de aanbieding, zijn te herkennen aan het speciale actie label. Bij een actie als 20% 2 stuks voor 30% of 30% 3 stuks voor 50% zijn de artikelen al afgeprijsd en ziet u alleen de nieuwe prijs inclusief korting. Het is dus een aanbieding over de opruiming. 

    Reken voorbeeld 20% 2 stuks voor 30%:
    Het artikel was origineel € 100,-. Hier is nu 20% korting op gegeven en u ziet € 80,- staan. Koopt u dit artikel in 2 kleuren, dan krijgt u nog eens 12,5% korting over de € 80,- en koopt u het artikel voor € 70,- per stuk.

    Reken voorbeeld 30% 3 stuks voor 50%:
    Het artikel was origineel € 100,-. Hier is nu 30% korting op gegeven en u ziet € 70,- staan. Koopt u dit artikel in 3 kleuren, dan krijgt u nog eens 29% korting over de € 70,- en koopt u het artikel voor € 50,- per stuk.

  • Ik heb een artikel besteld en dat is nu meer afgeprijsd. Krijg ik mijn geld terug?
    Als een artikel binnen een week na uw besteldatum is afgeprijsd, dan betalen wij het verschil terug. 
  • Gaan jullie mee met kortingen van andere (web)winkels?
    Nee, wij hanteren onze eigen afprijzingen. Deze worden bepaald door ons inkoopteam. Soms komt het voor dat een artikel nog hartstikke leuk bij ons verkoopt en bij de andere winkel niet. Of verkoopt een andere winkel die laatste maat voor een extra leuke prijs, waar wij niet in mee kunnen gaan.

Vermaakservice

  • Wat houdt onze vermaakservice in?
    Ben je in het bezit van onze Smit mode card? Dan kun je gebruik maken van onze gratis vermaakservice in onze winkels. 
    Nog geen Smit mode card, klik dan hier om deze aan te vragen.

    Met onze vermaakservice kun je jouw outfit perfect op maat laten maken. Bij aankoop van onze nieuwe collectie kun je kosteloos gebruik maken van onze vermaakservice voor 'klein vermaak', denk hierbij aan het inkorten van de broek of mouwlengte. Onze gratis vermaakservice is alleen geldig via onze winkels en is niet geldig op SALE of afgeprijsde artikelen. Deze artikelen kunnen echter tegen een vergoeding worden vermaakt. Meer weten over onze vermaakservice? Vraag onze collega's in de winkel naar de mogelijkheden.  





Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. Bekijk hier ons cookiebeleid.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief